FLY JACK platforma szkoleniowa

Ośrodek szkolenia i egzaminowania pilotów dronów

0%

Egzamin NSTS - kat.szczególna

Egzamin obejmuje 80 pytań jednokrotnego wyboru.
Czas na odpowiedź to 90 sek. na pytanie.
Wymagane min. 75% by zaliczyć egzamin.

Egzamin obejmuje 8 kategorii, a pytania rozkładają się w proporcjach:

1) przepisy lotnicze (20%);

2) ograniczenia możliwości człowieka (5%);

3) procedury operacyjne (20%);

4) techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi (20%);

5) ogólna wiedza na temat systemów bezzałogowych statków powietrznych (10%);

6) meteorologia (5%);

7) osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie (10%);

8) techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu (10%).

Wprowadź hasło :

Uzupełnij formularz zgodnie z profilem pilota dostępnym na drony.gov.pl

1 / 68

1. Wilgotność powietrza

2 / 68

2. Gęstość powietrza:

3 / 68

3. Producent określa :

4 / 68

4. Jakie czynniki mają wpływ na wykonywanie operacji BSP zimą

5 / 68

5. Równoległe połączenie ogniw baterii :

6 / 68

6. Tryb przechowywania baterii lipo odbywa się w trybie:

7 / 68

7. Wielowirnikowiec ma :

8 / 68

8. Wielowirnikowiec ma :

9 / 68

9. Stałopłaty (samolot, skrzydło)

10 / 68

10. Napięcie znamionowe dla jednego ogniwa akumulatora LiPo to:

11 / 68

11. wartość 1Ah to:

12 / 68

12. Stałopłaty (samolot, skrzydło):

13 / 68

13. Geofence to

14 / 68

14. Pilot to :

15 / 68

15. W kategorii Otwartej, w podkategorii A2 - pilot jest zobowiązany utrzymać statek powietrzny:

16 / 68

16. Uprawnienie A2

17 / 68

17. Funkcja automatyczna RTH pozwala na:

18 / 68

18. System GEOCAGE (geo klatka):

19 / 68

19. Procedura Fail Safe to :

20 / 68

20. W kat.Otwartej, wymaga się uprawnienia A2, dla:

21 / 68

21. Operator SBSP to:

22 / 68

22. Zasada 1:1

23 / 68

23. Włączona funkcja ograniczenia prędkości w BSP:

24 / 68

24. Dronem starszym, bez nadanej klasy >250g :

25 / 68

25. Używając BSP klasy C2 w podkategorii A2 , nie korzystając z funkcji ograniczenia prędkości pilot jest zobowiązany :

26 / 68

26. zaznacz nie właściwą odpowiedź:

27 / 68

27. Jak często powinna być dokonana ogólna kontrola stanu technicznego BSP?

28 / 68

28. Uprawnienie A2

29 / 68

29. Najczęstszą przyczyną wypadków lotniczych ( około 80% przypadków) jest:

30 / 68

30. Na ogólne samopoczucie ma wpływ: 

31 / 68

31. Czy pilot bezzałogowego statku powietrznego może wykonywać lot w przypadku utraty wymaganej sprawności psychicznej i fizycznej?

32 / 68

32. Czy Pilot bezzałogowego statku powietrznego może wykonywać lot pod wpływem alkoholu?

33 / 68

33. Spuchnięty pakiet LiPo to informacja:

34 / 68

34. Śmigło o oznaczeniu 14x5:

35 / 68

35. W razie dłuższego przechowywania baterii LiPo bez użytkowania :

36 / 68

36. Procedura fail safe - HOVER oznacza:

37 / 68

37. Kalibrację kompasu przeprowadzamy :

38 / 68

38. Kalibracja kompasu w dronach DJI:

39 / 68

39. Stan techniczny statku sprawdzamy :

40 / 68

40. Silniki napędowe najczęściej spotykane w MR to:

41 / 68

41. Okresy aktywności stref przestrzeni powietrznej podawane są w czasie:

42 / 68

42. Czy osoby małoletnie mogą ubiegać się o uzyskanie uprawnień w kat. Otwartej lub szczególnej ?

43 / 68

43. Który NSTS mówi o zasadach lotów VLOS (MR)<25 kg

44 / 68

44. Organem zarządzającym ruchem lotniczym w Polsce jest:

45 / 68

45. Strefa geograficzna DRA-I to strefa:

46 / 68

46. Zaznacz jedną poprawna odpowiedź.
Z obowiązku rejestracji zwolniona jest osoba:

47 / 68

47. Czy w kategorii otwartej można wykonywać lot powyżej 120m ?

48 / 68

48. Czy w kategorii szczególnej można wykonywać lot powyżej 120m ?

49 / 68

49. Który NSTS mówi o zasadach lotów VLOS (MR)<25 kg

50 / 68

50. Który NSTS mówi o zasadach lotów VLOS i FPV <4kg

51 / 68

51. Operacje BVLOS w ramach NSTS-05 i NSTS-06 wykonuje się nie dalej niż:

52 / 68

52. Która kategoria pozwala na loty o średnim ryzyku:

53 / 68

53. Czy możliwy jest przelot nad zgromadzeniem w kat. Otwartej?

54 / 68

54. Warunkiem eksploatacji systemu bezzałogowego statku powietrznego w NSTS-05 i NSTS-06 jest:

55 / 68

55. Priorytetem wykonywania lotów jest:

56 / 68

56. Lądowanie autorotacyjne to :

57 / 68

57. Kto ponosi odpowiedzialność za lot i jego poprawność:

58 / 68

58. System GEOFENCE to:

59 / 68

59. Obowiązek ustąpienia pierwszeństwa w przestrzeni powietrznej spełnia :

60 / 68

60. Zaznacz charakterystyczny dla BSP rodzaj sytuacji awaryjnej mogącej nastąpić podczas lotu:

61 / 68

61. System GEOCAGE pozwoli:

62 / 68

62. Pilot BSP zachowuje ostrożność, unika działań które mogłyby:

63 / 68

63. Co to jest FIS?

64 / 68

64. Co nie jest źródłem zakłóceń pracy BSP?

65 / 68

65. Górna granica przestrzeni powietrznej klasy G w Polsce to ?

66 / 68

66. Co powinniśmy zrobić po rejestracji :

67 / 68

67. Co to FIR EPWW?

68 / 68

68. Checkin w Drone Radar :

Your score is

0%